V petek, 26.8. 2011 sem se udeležil usposabljanja učiteljev računalništva, ki je potekalo na Fakulteti za računalništvo v Ljubljani.
Ena od pomembnih ugotovitev tega srečanja je bila, da je računalnik orodje za reševanje problemov, razvijanje mišljenja, pisanje, risanje, izdelavo filmov, učenje, iskanje informacij, …. .
Glede na to, da se otroci srečajo z računalnikom najprej kot z virom zabave in druženja in ne kot z orodjem, zamujamo prvo in osnovno priložnost za kvalitetno uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije.
Že v prvem razredu bi otroci lahko z računalnikom začeli ustvarjati. Risali bi, uporabljali miselne igrice za svojo starost in tako postopoma spoznali, da je računalnik sredstvo za učenje in dosego ciljev. Drugače jih bodo igrice in socialna omrežja zasvojile, te zasvojenosti pa pozneje ne bomo mogli odpraviti.
Prve korakov v svet koristne uporabe računalnika pa moramo izvesti tako, da otrokom računalnik približamo in ne priskutimo. Otrokom predvsem zmanjka idej, kaj bi z računalnikom obdelali, kaj bi z njim smiselnega počeli. Tega sami ne bodo odkrili, pri tem jim moramo pomagati.
Milan Nanut
Povezava: Računalniško razmišljanje(pdf)