V sklopu letošnjega dneva znanosti za mir in razvoj so nadarjeni učenci naše šole in učenci izbirnega predmeta poskusi v kemiji 25. 9. 2014 obiskali Fakulteto za naravoslovje in matematiko v Mariboru.

Udeležili smo se posebnega Dneva znanosti in tako hodili po nenewtonski tekočini in z georadarjem odkrivali zaklade. V avli fakultete smo si ogledali razstavo astronomskih fotografij. Na aveniji matematičnih zank in ugank smo preizkusili sposobnosti logičnega mišljenja. Na aveniji biologov pa smo ugotavljali, od kje ideje za filmske pošasti. Ogledali pa smo si tudi vse raziskovalne kemijske in biološke laboratorije ter se spoznali z nekaj eksotičnimi živalmi v njihovih terarijih.

Preživeli smo nadvse zanimiv in poučen dan. Slike si oglejte tukaj, Vtise učencev pa si preberite spodaj!

 

V četrtek 25.9.2014 smo nadarjeni učenci in učenci iz predmeta poskusov v kemiji obiskali Fakulteto za naravoslovje in matematiko. Tam so imeli razne delavnice, ena izmed teh je bila tudi miselna oz. matematična delavnica. V matematični delavnici je bilo veliko zanimivih miselnih iger s krožci, kako se spreminjajo oblike, če imaš samo določeno število premikov recimo, da imaš piramido in jo z dvema premikoma obrneš na glavo in še mnoge druge. Bilo je tudi veliko logičnih nalog ter triki s kartami, ki so podkrepljeni z matematičnimi enačbami. Morali smo zelo napeti naše možgane, da smo vse ugotovili, a nam je na koncu uspelo. Bilo je zelo zanimivo.                                                                                     

                                                                                                             Martina Anželj  8.a

Na stojnici, kjer so predstavljali biološke zanimivosti, smo si nekateri učenci ogledali predstavitev o optičnih prevarah, krinkah živali in rastlin ter o pošastih. Ugotovili smo, da naše oči zmorejo marsikaj več, kot si mislimo. Pa ne samo naše oči, temveč tudi živali in rastline, ki s svojim zgledom obvarujejo sebe pred plenilci. To naredijo tako, da posnemajo barvo, ki nakazuje strupenost to sta npr.rumena in rdeča ali pa so podobni po zgradbi in obliki nevarnim živalim ali pa se odlično skrivajo in zlijejo z okolico. Učitelj biologije na tisti stojnici nam je pokazal tudi nekaj primerov ”pošasti,” npr. Nessie iz jezera Loch Ness, jetija in big foota, velelignja večjega od ladje ipd. Bilo je zelo zanimivo.

                                                                                                              Kim Juršnik, 7.a  

 

 

V četrtek, 25. septembra smo se nadarjeni učenci in učenci izbirnega predmeta poskusi v kemiji odpravili na Fakulteto za naravoslovje in matematiko v Mariboru. Tam so nam jo razkazali, prisostvovali pa smo tudi na delavnicah. Obiskali smo tudi njihov terarij z živalmi, kot so ribe, pajki, kače, žuželke, miši, želve… V terariju hranijo tudi kuščarje. Dve bradati agami in jemenskega kameleona. Študentke so nam jih pokazale in pustile, da jih vzamemo v roko. Tudi sama sem prijeli bradato agamo in te živali so res čudovite. Občutek, ko jih držiš je čuden. S svojimi malimi kremplji te praskajo, njihove bodice, ki pa dejansko ne bodejo, so zares zanimive. Jemenski kameleon je bil pa še najbolj zanimiv, saj je takoj, ko se je prestrašil menjal barvo, iz rjave na svetlo zeleno. Na koncu je tudi splezal študentki na glavo, kar se mi zdi zelo presenetljivo, saj je bil na začetku zelo prestrašen. Ob ogledu kuščarjev in njihovem opazovanju sem uživala in upam, da še kdaj obiščemo Fakulteto za naravoslovje in matematiko.

                                                                                                                       Eva Babič, 9.a

 

Za nas in ostale obiskovalce so študenti skupaj s profesorji pripravili super delavnice, predstavitev laboratorijev in ostalih prostorov same fakultete. Na delavnicah smo učenci spoznali veliko novega in hkrati tudi urili svoje »možganske spretnosti«. Zelo me je zanimala delavnica »kateri slavni osebi sem podoben?«. Na delavnici me je profesorica slikala in nato s posebnim programom zabeležila vse moje obrazne podrobnosti – na posneti sliki mojega obraza, kot so razmik med obrvmi velikost ust, nosu… Nato je moje obrazne poteze primerjala z obrazi slavnih mladenk in žensk. Ugotovili smo, da sem najbolj podobna Anni Mariji Beckham. Prav tako smo na delavnici spoznali posebno napravo, s katero lahko opravljamo različna slikanja lobanj in drugih predmetov, in jih nato primerjamo med seboj. Delavnica je bila zelo zanimiva in hkrati polna presenečenj. 

                                                                                                              Veronika Kukovec, 9.a

 

Pri delavnici o robotiki smo lahko sestavili računalniški program za robotsko vozilo znamke Mindstorms. Lahko se je vrtel, peljal naprej in nazaj. Preko računalnika smo robotu povedali, kaj naj naredi in to potem preizkusili v praksi. Bilo je zelo zanimivo.

                                                                                                                   Jakob Šrumpf, 8. a

 

 
Delavnica z georadarjem je bila zanimiva, saj ko smo potiskali georadar po avli so se po ekranu risale črte. Črte so bile ravne ter v enem delu tudi krive, takrat so nam obrazložili, da smo šli preko kovinskih cevi. Obrazložili so nam tudi, kako georadar deluje, to počne tako, da oddaja elektromagnetne valove in ko ti trčijo v nek predmet ali oviro, se odbijejo nazaj. Vse pa spremljamo na ekranu. Tako lahko najdeš stvari do 8m pod zemljo, čeprav smo mi iskali samo na globini 1,5m. Georadar lahko uporabijo za iskanje arheoloških najdb, ali pa, da ugotovijo, kako je speljana napeljava vodovodnih cevi po zemljo ali pa kaj drugega.

                                                                                                                              Maj Gungl, 9.a
 
Ena izmed delavnic, ki smo jih obiskali, je bila delavnica z ne-newtonsko tekočino, to so takšne, ki se ne obnašajo kot voda, primer je mešanica škroba in vode v deležu 5 : 3. Čeprav bi pomislili, da to ni mogoče, smo po njej tekli in se celo vozili s kolesom čeznjo. Če je stik z njo hiter in kratkotrajen, deluje kot trdna snov, če pa je stik z njo dolg in počasen, se vede kot tekoča snov. Ta delavnica mi je bila zelo zanimiva, saj se oveliko eksperimentirali in sem se povrhu vsega nekaj novega naučil.
                                                                                                                              Peter Markoli, 8. a
 

Na Fakulteti za naravoslovje in matematiko nam je predavatelj najprej na njihovem hodniku pokazal različne fotografije galaksij, meglic, zvezd ipd. Slike so posneli amaterski astronomi iz Štajerske, Koroške in Prekmurja. Potem smo si šli pogledat film o galaksijah, ki sta ga posnela naš predavatelj in njegova sodelavka iz Nase. Nato smo šli ven in so nam študentje  fizike predstavili ”vodo,” po kateri lahko hodiš in se pelješ s kolesom. Ta posebna ”voda” se imenuje ne-newtonska tekočina. Bilo je zelo zanimivo.

Amadej Arcet, 9.a

Na hodniku fakultete je bilo pripravljenih veliko delavnic, ustavil sem se pri matematični, ki me je pritegnila. Pripravljene so bile matematično logične naloge, za pravilno rešeno nalogo, pa si tudi prejel bonbon. Če je bilo kaj težko, so nam na pomoč priskočili študentje matematike, nalog je bilo res veliko, vendar nobena ni bila takšna, da je ne bi splejali do konca.

Jure Muršec, 8. a